Mooi verslag gelezen van Johan Debruyne, na zijn recent bezoek aan NOON ART GALLERY (Vlaamsekaai 39, 2000 Antwerpen), met ook aandacht voor het werk van Guy.
Altijd deugddoend om zoiets te lezen!
En om de Bangkok kunstepisode af te ronden hieronder nog een bericht van de ambassade van België in Thailand rond de opening van ICONOSTASIS – No Masters, No Icons [Museum of Contemporary Art (MOCA, Bangkok)].
Voor Guy – ondertussen weer in het land – werd het van 1 maart tot 22 maart een prachtige exotische ervaring!
Hij is weer voorbij die mooie zomer… heel wat uitstappen gedaan en daar heeft deze blog erg onder geleden. Een van de hoogtepunten was onze reis naar ‘Les Meilleroux’ in de Auvergne waar Guy in de toekomst zijn atelier wil uitbouwen. We spendeerden er een fantastische week en ons vakantiealbum wacht nog op finalisering… is voor rainy days.
Ondertussen staat de tijd niet stil… voorbije zaterdag, 4 september, was er de opening van de tentoonstelling ‘Acqua e Terra‘ in The Bruges Art Institute waar Guy en Roel Vandermeren in de Wunderkammer van Jan Frederik De Cock exposeren.
Vers van de pers een mooi artikel dit weekend in de Krant van West-Vlaanderen van de hand van journalist Stefan Vankerkhoven, waarin Guy benadrukt dat het leven van een kunstenaar ook niet altijd over rozen loopt.
Donderdag een weerom mooie recensie van Johan Debruyne op Facebook… (zie onderaan).
En last but not least… September is hectic as usual: vanavond is de opening gepland van de tentoonstelling ‘kamera‘ in Deinze met artistiek werk & poëzie van Katelijne De Corte & ons Ann… Benieuwd!
Om het in het West-Vlams te zeggen: we zien natuurlijk weer ‘preus lik fjirtig’, m.a.w. zo fier als een pauw!
Felix Fasolt: Guy Slabbinck mainly works with painting. His imagination and visual intelligence embrace exoticism, mythology, magic, spirituality, history of art, everyday life, romanticism and more. Metaphor and metamorphosis perpetually stand ready to aid in the transformative nature of his vast undertaking, which favors blurring a vast array of symbols and references so as to create suggestive vibrant narratives. His paintings never show the complete structure. This results in works that allow you to imagine an interpretation without being hindered by the historical reality. By examining the ambiguity and origination via retakes and variations, he uses a visual vocabulary that addresses many different social and political issues. The strong brushwork, precise figuration, and rich colors induce an immersive environment that is apt for interpretation. The work incorporates time as well as space – a fictional and experiential universe that only emerges bit by bit. There’s no more attractive pleasure than following one’s ideas wherever they lead.
October 2018
This exhibition also features the show ‘Standby Painter‘ made together with Amir Yatziv (Israel) and curated by Agata Ciaston (Poland).
Previously shown at Wroclaw Contemporary Museum (Poland) from 23 February to 21 May 2018
Thanks also to Nucleo vzw, CZAR TV and vzw La Luna
Vandaag afgesproken met Toni Coppers en vrouw Annick om samen naar de vernissage van Guy’s tentoonstelling ‘A Burning Bush’ te gaan in NK Gallery Antwerpen. We spoorden naar Antwerpen/Berchem en spraken af op de hoek van de mooie Cogels Osylei.
De tentoonstelling valt op een goed moment want dit weekend kan je op meer dan 60 plekken in Antwerpen terecht voor een extra portie kunst in het kader van Antwerp Art Weekend.
Na het parkeren en wat stappen troffen we een stralende Guy en Ilse aan in opperbeste stemming in NK Gallery. Ik hoorde achteraf dat Guy & Ilse ’s morgens samen 8km gejogd hadden. Lopen: goed voor de endorfines en om de stress, die gepaard ging met de voorbereidselen van de voorbije dagen, wat van je af te schudden.
I was impressed door enkele weerom grootse werken waarin zoonlief hart en ziel gelegd heeft. Blij dat het geheel zo mooi harmonieert met de site. De schilderijen komen er goed tot hun recht in het strakke witte decor… we maakten kennis met de sympathieke adjunct-galerijhouder Mathias Swings. en enkele kunstliefhebbers & superfans van Guy.
Daarna genoten van een leuke babbel met Toni & Annick en lekker etentje in het coole Italiaanse restaurant Danieli Il Magnifico… In de keuken beneden waan je je in een heuse Italiaanse comedia… una atmosfera tipicamente italiana!
Rond middernacht weer veilig thuis… het was een mooie dag.