Archief van
Tag: Sarah Vandeursen

Maandag, 30 maart 2026

Maandag, 30 maart 2026

Heerlijke dag samen met ons Ann. Na haar aankomst trokken we richting Brugge… We ‘snoepten’ even van de tentoonstelling Inventing Obsessions van Sarah Vandeursen in de exporuimte De Biekorf. Ik had wel wat medelijden met de dienstdoende poetsvrouw daar… Van sommige worsten drupte het vet letterlijk op de mooie zwarte tegels, en het leek niet makkelijk om die vetresten te verwijderen. Sommige worsten zijn volgens mij trouwens ook dringend aan vervanging toe.
Maar voor de rest: een originele expo, zoals we van de immer creatieve Sarah mogen verwachten.

Daarna trokken we naar Restaurant China, waar we opnieuw vergast werden op een superlekkere maaltijd en de altijd vriendelijke en vlotte restaurateur.

In de namiddag gingen we richting de site Oud Sint-Jan voor een plons in de surrealistische geest van Dalí, via de expo Immersive Journey into a Genius Mind, met vier onderdelen:

  • Immersive Room (waar je omgeven wordt door 360°-projecties)
  • Metaverse zone (een wandeling door Dalí’s digitale droomlandschap met een VR-bril)
  • Interactieve vloer (die reageert op elke beweging)
  • Sketch & Post (hoe onze eigen surrealistische tekening op een display tot leven kwam)

Een boeiende ervaring, met als het ware een bijna lijfelijk contact met de schilderijen van Dalí!

  • Expo Dali Brugge

 

 

 

 

zaterdag, 3 december 2016

zaterdag, 3 december 2016

Sarah Vandeursen (De Standaard Magazine, 3 december 2016)Vanmorgen aangenaam verrast toen we bij het ontbijt de Standaard Magazine lazen… in de reportage over Sarah Vandeursen staat letterlijk: ‘De Jarige heeft zichzelf op kunst getrakteerd, échte kunst. Het schilderij hangt boven de sofa. Het is van Guy Slabbinck. ‘Ik had het op een tentoonstelling zien hangen, maar het was al verkocht. In al mijn overmoed heb ik nog 300 euro meer geboden, maar het was te laat. Tot de oorspronkelijke koper afhaakte en ik telefoon kreeg. Of ik het schilderij nog wilde. Ja! Gelukkig kwam er toen net een afrekening van Sabam binnen én heb ik een auto kunnen onderhandelen bij Woestijnvis. Ik had een mooie familiewagen in gedachten, maar tijdens de gesprekken is hij veranderd in de bruine auto van een collega. Het maakt niet uit. Ik ben er heel blij mee’. Ze doet een paar passen achteruit en gaat in een skai zeteltje zitten. ‘Eindelijk weet ik nu ook waarom dit zeteltje hier staat. Om naar mijn schilderij te kijken! De vrouw op het paard. Of het paard in de mist, of het paard zonder hoeven. Ik ken de titel van het werk niet, maar ik heb iets met paarden…’.

Nieuwe mooie plant gekocht voor de straatkant en leuke kerstboom besteld bij De Knotwilg. Opgeruimd beneden en de ondertussen megagrote Aloë Vera die we in 2013 van Guy en Ilse gekregen hebben tijdelijk naar Yves’ bureau boven verhuisd zodat er alvast wat plaats is beneden voor wat kerstsfeer.

Kerstsfeer

In de namiddag rusthuisbezoek bij schoonmama. Het was moeilijk om te communiceren… ze praatte onsamenhangend en we hadden er het raden naar wat ze soms precies bedoelde. Nu en dan begon ze met een paar worden, om dan te stoppen en te zeggen… ‘ik ben het weer kwijt’. Het is precies alsof de stimulus van een gedachte in een hersenkronkel begint, maar in een bocht hopeloos blijft steken. Soms begon ze plots zonder reden te lachen… Recht tegenover haar zat een rusthuisgenote die almaar vrij luid ‘Hallo, hallo, hallo…’ riep. Het is voor mij steeds ontstellend teneerdrukkend, ik heb er zoveel moeite mee om te aanvaarden dat ons maraintje, een vrouw die in 2011 nog zo pienter & kwiek van geest was,  in die mate aan het aftakelen is 🙁

Daarna trokken we Gentbruggewaarts waar onze Guy een lekker festijn (toastjes met garnaal, oesters, en kip à l’estragon) aan het klaarmaken was toen we aankwamen. Het was daar een drukte van jewelste. Anna, een vriendinnetje van Romi zou blijven slapen, en Ann & Hans kwamen ook nog af samen met Milou. Had een memoryspel mee voor Nikki van Natuurpunt waarbij je de mannetjesvogel aan de vrouwtjesvogel moest koppelen… Nikki was superenthousiast en we hebben samen met Milou een spelletje tot het einde uitgespeeld. Voor Romi had ik een Quiz-spel mee en Anna en Romi gingen hiermee direct aan de slag. Het was een gezellig samenzijn en in de late uurtjes keerden we huiswaarts. Moet dringend naar de oogarts, rijden ’s nachts valt niet echt mee.